De laatste dagen, badend in luxe

30 juni 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Wat is Kuala Lumpur mooi! Nooit geweten dat het zo prachtig was. Ons super de luxe hotel zit midden in het centrum en is omringd door al die supersonische hoge gebouwen. We zitten pal naast de Twin Towers oftewel de Petronas Towers. Nou ja, er pal naast betekent nog wel ruim 20 minuten lopen, maar het is dan ook allemaal erg groot en ruim hier. In dit luxe-paradijs kun je volledig overdekt rondlopen door wat eigenlijk een grote shopping mall is, die al die imposante gebouwen met elkaar verbindt. Alle dure merken zijn vertegenwoordigd in de overdekte shoppershemel: Chanel, Cartier, Ralph Lauren, Apple, Gucci, en nog een heleboel die ik alweer vergeten ben. Er is natuurlijk een Starbucks bij, een H&M en een Zara, en ga zo maar door. Zelfs Harrods heeft hier nog een extra vestiging (behalve die op het vliegveld).

De weg van het vliegveld naar Kuala Lumpur (ca. 60 km) was een waar genot. Een prachtig, bergachtig landschap met afwisselende begroeiing. Daar waar rotsen zijn uitgehakt om de weg te kunnen aanleggen, zijn groeven in de rotsen gefreesd om het regenwater kwijt te kunnen. Op bepaalde plekken waren stukken beton op de rotsen aangebracht, ik neem aan om afbrokkelen tegen te gaan, en daar staken overal afvoerpijpjes uit om het water af te voeren. Alles ziet er verzorgd, gezond en welvarend uit. Natuurlijk is hier ook wel armoede, maar we spraken bij het eten een landgenoot die hier voor een oliegigant werkt en woont, en die wist te vertellen dat Maleisië dankzij olie en gas behoorlijk rijk is, zeker in vergelijking tot de omliggende landen. In Kuala Lumpur richten ze hun aandacht met name op dit gedeelte van de stad: in de rest van het land wordt alles niet zo mooi schoon gehouden als hier.

Ons hotel past helemaal in het beeld van luxe en glamour, en ik kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk is om deze bijzondere reis badend in weelde af te ronden. Morgen moeten we om 12 uur uitchecken, maar gaat ons vliegtuig naar Amsterdam pas om 23.20 uur. We hebben besloten gewoon hier te blijven en de hele dag te genieten van het zwembad, de fitnessruimte en de wellness in het hotel. Hoewel we dan al zijn uitgecheckt, kunnen we ons na afloop nog douchen en omkleden, en dan super relaxed met gladgestreken gezichten en lijven naar het vliegveld, waar we vervolgens in het vliegtuig in de business class neerstrijken en ons opnieuw in de watten laten leggen.

We hebben al afspraken gemaakt over hoe we na deze reis verder werken aan het boek. We hebben ook overlegd over een manier om de ruwe versie van boek 1 alvast met jullie te delen - in ieder geval, gedeelten daarvan, maar misschien zelfs het hele boek. We zijn daar nog niet helemaal uit, maar aangezien de meeste lezers in mijn adressenbestand staan, krijgen jullie daar vanzelf een keer bericht van. (Weet je zeker dat je NIET in het adressenbestand staat en wil je er toch meer over weten, stuur dan even een mailtje naar [email protected] om je aan te melden, dan nemen we je op in het bestand.) We denken er zelfs over een aparte website voor Geloof, Hoop en Liefde te maken en het boek daar in gedeelten op te zetten.

Maar we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet, en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet naar huis....

1. Eva Schwarzberg:
    30 juni 2014
    Geniet van de laatste dagen!
  2. Riemke Petit:
    30 juni 2014
    Jaren geleden ook in qualalumpur geweest, ook in een 6 sterren hotel.
    Schitterend, wat een heerlijke stad, bovenin DE torens geweest.
  3. Stieneke:
    30 juni 2014
    Dag Liesbeth, enorm genoten van je verhalen... maar ik geloof er niks van dat je al 5 weken weg bent :-). Wat gaat de tijd snel.
    Geniet nog van de luxe en het niemandsland vlak voor vertrek...
    en voor straks een goede reis. Groet, Stieneke
  4. Ingrid:
    Ha lieve Lies,

Kan je niet gewoon doorgaan met zo'n blog haha. Jou kennende beleef je genoeg. Vind het zo leuk om te lezen. Geniet nog ff samen met Wim en alvast een hele fijne reis terug samen. Zie er naar uit om je live snel weer een knuffel te geven. Enne, goed idee van het boek. Kan niet wachten om een deel te lezen. Gr Ingrid
  5. Hilko:
    1 juli 2014
    Hoi Liesbeth, heb je verhalen met grote belangstelling gelezen, prachtig. Ben benieuwd naar de inhoud van het boek. Groeten, Hilko.